Téma: Dítě a svět
Anotace: Když se vypravíme do města, číhá na nás mnoho nástrah. Když ale víme, jak na to, dokážeme je snadno překonat. Žáci / děti při prohlídce modelu kolejiště vyhledávají a postupně plní jednotlivé úkoly zaměřené na rozpoznávání dopravních prostředků a řešení situací, ve kterých by se jako chodci mohli ocitnout. Jejich řešení zaznamenávají do zapůjčeného tabletu. Aktivita je vedená lektorem. Je nutná i asistence doprovázejícího pedagoga.
Délka programu: Předpokládaný čas 40 minut + následná volná prohlídka expozice
Co se naučíme:
Dítě zná různé dopravní prostředky, seznamuje se s nebezpečnými situacemi v dopravě a učí se je řešit.
Poznává dopravní prostředky, rozpozná nebezpečí různého charakteru, učí se řešit situace v roli chodce.
Jaké kompetence rozvíjíme:
MŠ – sociální a personální: dítě si uvědomuje, že odpovídá za své jednání
digitální: žák ovládá digitální zařízení a chová se šetrně ke svěřenému digitálnímu zařízení
Téma: Dítě a společnost
Anotace: Kdo všechno se stará o to, aby železnice mohla dobře fungovat a vlaky bezpečně jezdit? Děti pod vedením pedagoga vyhledávají v modelu železnice různá povolání a odhalují, co dané povolání dělá.
Co se naučíme: Dítě se seznamuje s povoláními, která souvisejí s provozem železnice a má možnost uvědomit si jejich důležitost.
Jaké kompetence rozvíjíme: K učení: dítě soustředěně pozoruje konkrétní situaci, dává do souvislostí informace.
Pro koho je program určen: MŠ
Cena: 135 Kč/účastník (pedagogický doprovod zdarma (podmínky))
Rezervujte si termín pro tento program
Podmínky pro vstup pedagogického doprovodu zdarma:
Mateřské školy + 1. ročník ZŠ: dva dospělí na každých započatých 15 dětí ve skupině. Ostatní dospělí platí základní vstupné. Osobní asistenti dětí ZTP a ZTP/P – vstup zdarma.
2. a vyšší ročník ZŠ, SŠ: jeden dospělý na každých započatých 15 dětí ve skupině. Zbylí dospělí platí základní vstupné. Osobní asistenti dětí ZTP a ZTP/P – vstup zdarma.